مجله اینی فای

اصول فروش از اینستاگرام اینستاگرام

اصول فروش در اینستاگرام – جدیدترین اصول برای سال…

اصول فروش در اینستاگرام شاید در زمان تأسیس اینستاگرام در اکتبر 2010 و یا حتی در سال 2012 که توسط فیس بوک خریداری شد موضوع مهمی برای کاربران نبود.اما به تدریج اینستاگرام تبدیل به ابزاری چند منظوره شد که یکی از کارکردهای مهم آن خرید و فروش است.

اصول فروش در اینستاگرام با توجه به تغییراتی که در طی سالیان مختلف به وجود آمده است مدام در حال به روز آوری است.پس توجه به به روز ترین اصول فروش در اینستاگرام یک قانون مهم است.

اصول فروش در اینستاگرام
رشد تعداد کاربران اینستاگرام از سال 2011 تا 2018

 

اکنون که اینستاگرام در انتهای سال 2020 به نقطه ای رسیده است که  500 میلیون نفر روزانه استوری های اینستاگرام را مشاهده می کنند ، فرصت تکرار نشدنی برای فروش محصولات در این شبکه اجتماعی است.

چرا اصول فروش در اینستاگرام برای خرده فروشان و حتی برندهای بزرگ مهم است؟

طبق داده های آژانس تحقیقاتی Omnicore ؛ 37 درصد از امریکائیان از اینستاگرام استفاده می کنند.یعنی جمعیتی معادل 120 میلیون نفر.

آمار کاربران در کشورهای مختلف طبق آخرین گزارش مربوط به آوریل 2019 به شرح زیر است:

ایالات متحده (120 میلیون)

هند (88 میلیون)

برزیل (82 میلیون)

اندونزی (64 میلیون)

روسیه (46 میلیون)

ترکیه (39 میلیون)

ژاپن (31 میلیون)

مکزیک (26 میلیون)

انگلیس (25 میلیون)

تعداد کاربران اینستاگرام در ایران طبق آمار غیر رسمی حدود ۴۵ میلیون نفر می باشد. این رقم و یا حتی نیمی از آن برای تمرکز بر روی اصول فروش در اینستاگرام کافی است.

یعنی بازاری میلیونی در انتظار همه کسب و کارها در این شبکه اجتماعی فراهم شده است.

اصول فروش در اینستاگرام اصل اول؛ با اطلاعات جمعیتی جدید کاربران ارتباط برقرار کنید.

اصل اول از اصول فروش در اینستاگرام این است که برای تهیه برنامه مارکتینگ در اینستاگرام می بایست به آمار جمعیتی اینستاگرام توجه داشت.اگرچه تعداد کاربران در اینستاگرام رو به افزایش است اما هر کسب و کار بهتر است بر اساس آمار جمعیتی؛ دسته کاربران مناسب را مورد هدف قرار دهد.

به طور مثال بر اساس آمار اطلاعات جمعیتی کاربران در امریکا به این صورت است:

سنین 18-24: 75٪

سنین 25 تا 29: 57٪

سنین 30–49: 47٪

سنین 50 تا 64 سال: 23٪

سنین 65 سال به بالا: 8٪

دانش جمعیتی و استفاده از آن در برنامه ریزی های تبلیغاتی و طراحی محصول یک اصل مهم از اصول فروش در اینستاگرام است.و عدم توجه به آن مانند شنا کردن در یک اقیانوس بزرگ بدون نقشه است!

اطلاعات جمعیتی اینستاگرام
اطلاعات جمعیتی اینستاگرام در سال 2020

 

از سوی دیگر بایستی توجه داشت بیشترین تعداد کابران اینستاگرام را خانمها تشکیل می دهند.پس محصولاتی که مورد پسند آنها است و محصولاتی که  خانم ها مسئول خریدشان هستند؛ احتمال فروش بیشتری در اینستاگرام دارند.

اصول فروش در اینستاگرام اصل دوم؛ به درستی با کاربران تعامل برقرار کنید.

پیاده سازی اصول فروش در اینستاگرام بدون توجه به اصل تعامل با کاربران غیر ممکن است.اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با نرخ تعامل بالا با کاربران است.

بر اساس آمار brand watch نرخ تعامل در اینستاگرام 10 برابر بهتر از فیس بوک ، 54 برابر بهتر از Pinterest و 84 برابر بهتر از Twitter است.

نرخ تعامل کاربران در اینستاگرام را می توان از طریق راه هایی مانند استفاده از استوری؛ IGTV ؛ و لایو ایجاد و افزایش داد.اصول فروش در اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی بر این پایه استوار است که در زمان تعامل با کاربران اصل صداقت و شفافیت از هر موضوعی مهم تر است.

استفاده از تصاویر غیر واقعی و یا هشتگ های نامناسب نه تنها منجر به افزایش تعامل کاربران نخواهد شد بلکه اثر سو نیز خواهد داشت.

نرخ تعامل کاربران در شبکه های اجتماعی
مقایسه شبکه های اجتماعی برای افزایش نرخ تعامل کاربران

اصول فروش در اینستاگرام اصل سوم؛ از اینستاگرام برای آگاهی و آشنایی مخاطبین با برندتان استفاده کنید.

تمایز اینستاگرام با سایر شبکه های اجتماعی در این است که به راحتی می توان در مورد کسب و کارمان با مشتریان در ارتباط باشیم.مثلا با استفاده از لایو (live) می توانیم مخاطبین را با فضای داخلی شرکت آشنا کنیم. و یا یک تولد کوچک در فروشگاه مان را به مخاطبین نشان دهیم تا با فضای کاری ما و پرسنل ما آشنا شوند. از اصول فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی حفظ ارتباط دوسویه و تا حدی غیر رسمی با مشتریان و مخاطبین است. که در این رابطه اینستاگرام ابزار بسیار قدرتمندی دارد.

براساس نتایج یک نظرسنجی که توسط فیس بوک انجام شده ، 78٪ از کاربران اینستاگرام برندهای موجود در اینستاگرام را محبوب می دانند ، 77٪ برندهای موجود در اینستاگرام را خلاق ، 76٪  آن ها را سرگرم کننده و جذاب می دانند.

در ادامه همین تحقیق آمده است 83٪ از کاربران اینستاگرام از این پلتفرم برای شناسایی محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند. 81٪ از آن برای تحقیق در مورد کالا و خدمات استفاده می کنند و 80٪ تصمیم خرید دارند.

از این تحقیقات می توان برداشت کرد که اصل سوم از اصول فروش در اینستاگرام را می توانیم به راحتی با استفاده از توانمندی های اینستاگرام پیاده کنیم.چرا که اکثر کاربران برای آشنایی و آگاهی در مورد برند ما آماده و مشتاق هستند.

اصول فروش در اینستاگرام اصل چهارم؛ از کاربران اینستاگرام برای فروش خود استفاده کنید.

شاید جدیدترین اصل از اصول فروش در اینستاگرام استفاده از مخاطبین و مشتریان در کسب و کارمان است.اصول فروش در اینستاگرام شبیه همه شبکه های اجتماعی نیست.

جالب است بدانیم 90 درصد از کابران در اینستاگرام به محتوای تولید شده توسط کاربران اعتماد دارند. و آن محتوا را معیار خرید خود قرار می دهند.

محتوای تولید شده توسط کاربران یا user- generated content (UGC) یک روش موثر برای اعتماد سازی در فروش های اینترنتی است.محتواهای تولید شده توسط کاربران باید به عنوان اصلی جدید و قابل توجه از اصول فروش در اینستاگرام در نظر گرفت. در واقع این نوع از محتواها هم واقعی هستند و هم نیازی به صرف هزینه برای تولید توسط کسب و کار را ندارند.

گزارشی که توسط Business Wire منتشر شده نشان می دهد که 85٪ خریداران بیشتر تحت تأثیر UGC – که به صورت متن ، عکس ، فیلم است – قرار می گیرند تا محتوا های تولید شده توسط خود کسب و کار.

محتوای تولید شده توسط کاربران
محتواهای تولید شده توسط کاربران باید به عنوان اصلی جدید و قابل توجه از اصول فروش در اینستاگرام در نظر گرفت

 

درست است که سایر شبکه های اجتماعی هم می توانند از UGC استفاده کنند اما اینستاگرام در این زمینه نسبت به سایر شبکه های اجتماعی پیشرو تر و قوی تر است.

اصول فروش در اینستاگرام اصل پنجم؛ فروش در خود اینستاگرام

ساده ترین و اصلی ترین اصل از اصول فروش در اینستاگرام، اصل فروش در خود اینستاگرام است! در سال 2019 که تگ شاپینگ در اینستاگرام به راه افتاد؛ احتمال افزایش خرید و فروش در این شبکه اجتماعی نیز بیشتر و بیشتر شد.

اگرچه تگ شاپینگ برای همه کشورها فعال نیست اما این ذهنیت را برای کاربران اینستاگرام ایجاد کرده است که در همین شبکه اجتماعی می توان به خرید کالا یا فروش مستقیم یک کالا پراخت. اصل پنجم از اصول فروش در اینستاگرام در واقع هدفی است که خیلی از کاربران به خاطر آن در اینستاگرام حضور دارند.

برای دستیابی به امکان فروش در اینستاگرام تنها راه ممکن استفاده از تگ شاپینگ نیست.یا می توانیم وب سایت فروشگاهی خود را در اینستاگرام به مشتری ارائه دهیم و یا می توانیم از خدمات فروشگاه سازهای رایگان برا دستیابی به این اصل از اصول فروش در اینستاگرام استفاده کنیم.

قدم های ابتدایی برای پیاده سازی اصل پنجم از اصول فروش در اینستاگرام این قدم ها است:

  • ایجاد صفحه فروشگاهی در اینستاگرام
  • ساختن یک بایو پر محتوا
  • استفاده از کپشن تحریک کننده و جذاب
  • انتخاب و به کار بردن هشتگ های مناسب و مرتبط با کسب و کار
  • استفاده از مدیاهای واقعی ترجیحا ویدئویی

 

گول این را نخورید که برای موفقیت در فروش در اینستاگرام باید هزینه های زیادی کنید.اصول فروش در اینستاگرام یک چرخه تکرار شونده است که باید با توجه به تغییرات درونی و بیرونی به روز شود.از سوی دیگر دستیابی به نتیجه مناسب در اصول فروش در اینستاگرام نیازمند دریافت بازخورد از برنامه ها و اصلاح و بهبود آن است.

اگر در اینستاگرام تعداد زیادی فالوور به دست آورده اید و نرخ تعامل بالایی دارید بهتر است تمام تلاش خود را در اجرای اصول فروش در اینستاگرام به کار ببرید و این فرصت را به هیچ عنوان از دست ندهید.

اینستاگرام

آموزش خرید و فروش در اینستاگرام در 5 قدم

آموزش خرید و فروش در اینستاگرام فرصتی باورنکردنی برای همه کسب و کارها فراهم می کند.از کسب و کارهای کوچک و خانگی تا برندهای معروف!فرصتی که با آن می توانیم هم به مشتریان فعلی خود خدمات بهتری ارائه بدهیم و هم مشتریان بالقوه جدیدی را به مشتریان فروشگاه خود اضافه کنیم.

چرا؟ منظور از فرصت چیست؟

طبق اخرین تحقیقات انجام شده؛ ۷۵ درصد از کاربران پس از بازدید از یک صفحه فروشگاهی در اینستاگرام اقدام به بازدید از وب سایت فروشگاه یا خرید از فروشگاه می نمایند!

پس اگر هنوز فروش خود را در اینستاگرام شروع نکرده اید یا آن را توسعه نداده اید؛ بهتر است فرصت را از دست ندهید. با آموزش خرید و فروش در اینستاگرام و به کار بردن این پنج راهکار جدید؛ فروش خود را افزایش دهید.

۱-حتما پیج بیزنسی داشته باشید

قدم اول در آموزش خرید و فروش در اینستاگرام؛ حرکت به سمت حرفه ای بودن است.حرفه ای بودن یعنی داشتن یک پیج بیزنسی در اینستاگرام! فروش در اینستاگرام نیاز به یک بستر ساختارمند و تخصصی دارد که صفحات بیزنسی اینستاگرام آن را فراهم کرده اند.

صفحه بیزنسی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • عکس پروفایل: یک عکس که بیانگر نوع کسب و کار شما بوده و مشتریان شما بتوانند از طریق آن لوگو یا عکس پروفایل فروشگاه شما را تشخیص دهند.
  • بایو (Bio) با محتوای سودمند: در بایو می بایست بگوییم ما چه کسی هستیم و چه خدمتی به مشتری ارائه می دهیم.قرار است چه نیازی از او را بر طرف کنیم و چطور این کار را انجام می دهیم.
  • وب سایت معتبر: با توجه به محدودیت های موجود در بایو؛ ممکن است نتوانیم کلیه اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان خود قرار دهیم.بنابراین استفاده از یک وب سایت معتبر می تواند مخاطب را به دنیای وسیعی از اطلاعات در زمینه فروشگاه اینستاگرامی و برند و نوع محصولات ما متصل کند. اگر می خواهیم فروش بیشتر و تاثیرگذارتری داشته باشیم حتما ادرس وب سایت خود را در این بخش از پروفایل خود قرار دهیم.
  • اطلاعات تماس: قرار دادن اطلاعات کافی در مورد فروشگاه اینستاگرامی تان و نوع کسب و کارتان یعنی جلب اعتماد مشتری.پس حتما راه های ارتباطی با مشتری را در پروفایل تان مشخص کنید.
  • استوری های هایلایت: استوری یکی از امکانات اینستاگرام است که این شبکه اجتماعی را از بقیه شبکه های اجتماعی متمایز می کند.در استوری هایلایت می توانیم اطلاعات مهم و مورد نیاز مخاطبان را در اختیارشان قرار دهیم.

پس آموزش فروش در اینستاگرام با ساختن یک پروفایل پر محتوا شروع می شود.فراموش نکنیم که اولین نقطه تماس با مشتریان همین صفحه پروفایل است!آن را دریابیم.

 

2- انجام تبلیغات به سبک اینستاگرام

اگر آموزش خرید و فروش در اینستاگرام را با ساختن یک پروفایل و پیج بیزنسی شروع کردیم برای معرفی و رشد فروشگاه مان باید از تبلیغات استفاده کنیم.آن هم به شیوه خود اینستاگرام!

با توجه به امکاناتی که خود اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده و همین طور افزایش رقابت بین فروشگاه های اینستاگرامی؛ باید برای تبلیغات از بستر اینستاگرام استفاده کرد.

به طور مثال:

  • تبلیغ در صفحه اینفلوینسرها
  • تبلیغ در صفحه های فروشگاهی پر بازدید
  • تبلیغ در صفحه فروشگاه هایی که محصولات مکمل یا مرتبط با فروشگاه ما را دارند

دومین نکته در آموزش فروش در اینستاگرام این است که برای داشتن یک تبلیغ سودمند در اینستاگرام بهتر است به نکته هایی مانند هدف از تبلیغ ؛ میزان بودجه و نوع مخاطبان پیج فروشگاهی مان توجه داشته باشیم.

 

3-استفاده از استوری همراه با لینک وب سایت

برای آموزش خرید و فروش در اینستاگرام لازم نیست به دنبال راه های پر پیچ و خم باشیم. بهتر است از هر فرصت کوچکی که خود اینستاگرام فراهم کرده هوشمندانه استفاده کنیم.

در سال ۲۰۱۷ اینستاگرام قابلیتی را به استوری ها اضافه نمود تا بتوانیم لینک وبسایت و به خصوص لینک آدرس اختصاصی محصول خود را در استوری قرار دهیم.یعنی هدایت مستقیم و بدون واسطه مشتری به سمت محصول و در نتیجه خرید!

«روزانه 500 میلیون کاربر در اینستاگرام از استوری های همراه با لینک بازدید می کنند.»

از استوری های همراه با لینک وب سایت برای:

  • معرفی محصول جدید در سایت
  • معرفی محصولات تخفیف خورده
  • معرفی اتفاقها و رویدادهای جدید فروشگاه مان به مشتریان فعلی و بالقوه
  • ایجاد ترافیک در وب سایت فروشگاه مان

می توانیم به خوبی استفاده کنیم.

طبق الگوریتم اینستاگرام در صورتی که استوری های شما بازدیدهای خوبی داشته باشد و منجر به ورود به لینک وب سایت شما بشود؛ پست های شما نیز بیشتر به کاربران نمایش داده می شود.

سومین قدم آموزش فروش در اینستاگرام یعنی توجه به قوانین اینستاگرام!بایستی به الگوریتم اینستاگرام توجه کنیم تا مشتریان نیز به ما توجه کنند!

4-همکاری با اینفلوئنسرها

در این مرحله از آموزش خرید و فروش در اینستاگرام به این نکته باید اشاره کرد که کاربران دیگر به شیوه های قدیمی تبلیغات توجه نمی کنند!

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه Nielsen کاربران به توصیه های شخصی و افراد مورد اعتماد بیشتر از هر نوع شیوه تبلیغ دیگر اعتماد می کنند!

این موضوع به این معناست که برای ساختن یک تبلیغ موثر به دنبال استفاده از امکانات پیچیده گرافیکی نباشید! بهتر است از افراد مورد اعتماد کاربران برای معرفی و تبلیغ محصولات خود استفاده کنید.

ممکن است در ابتدا به نظر برسد که این شیوه تبلیغ گران قیمت است؛ اما شما می توانید برای تبلیغ فروشگاه اینستاگرامی خود با در نظر گرفتن میزان بودجه ای که در اختیار دارید از اینفلوئنسرهای مناسب استفاده کنید. البته باید در نظر داشت که این اینفلوئنسرها با شخصیت مخاطبین فروشگاه شما هم خوانی داشته باشند.

فراموش نکنیم که تبلیغ محصول شما به صورت مستقیم بازخورد خوبی در ذهن مشتریان نخواهد داشت. بهتر است به طور غیر مستقیم کالای فروشگاه اینستاگرامی تان به مشتریان معرفی شود.

چهارمین نکته در آموزش فروش در اینستاگرام این است که فروش در اینستاگرام با شیوه های فروش در سایر شبکه های اجتماعی متفاوت است.اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر و ویدئو است.درست است که تبلیغ های موثر به صورت ویدئو و تصویر هستند اما فردی که در تصویر و ویدئو می خواهد فروشگاه اینستاگرامی شما را تبلیغ کند می بایست مناسب با چارچوب خود اینستاگرام باشد.

 

5-از هشتگ مناسب استفاده کنید

در آموزش خرید و فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی همیشه موضوع هشتگ موضوع بسیار مهمی بوده و هست.برای فروش در اینستاگرام نیازی نیست از تعداد زیادی هشتگ استفاده کنیم.بهتر است تعدادی هشتگ هدفمند با توجه به فروشگاه اینستاگرامی خود انتخاب کنیم و آنها را به کار ببریم.
با این کار احتمال افزایش بازدید از پیج فروشگاهی مان توسط کاربران مربوط بسیار بیشتر خواهد شد.

یک ترفند ساده برای انتخاب هشتگ مناسب توجه به هشتگ هایی است که رقبایمان از آنها استفاده می کنند!به پروفایل و پست هایشان سر بزنیم و از هشتگ های آن ها الگوبرداری داریم.

اما چه هشتگی مناسب است؟ مثلا در مورد هشتگ travel  (سفر) تعداد 406 میلیون پست وجود دارد! اگر این هشتگ به کسب و کار شما مرتبط است بهتر است از آن استفاده نکنید! بهتر است از کلمات مرتبط با این هشتگ استفاده کنیم.مثلا کوله پشتی!

در این بخش از آموزش فروش در اینستاگرام می خواهیم بگوییم خلاقیت و هنر انتخاب هشتگ می تواند به راحتی موجب تمایز شما نسبت به سایر رقبا باشد. و در نتیجه منجر به افزایش فروش در اینستاگرام شود.

 

6-کپشن را دریابید.

آخرین بخش از آموزش خرید و فروش در اینستاگرام توجه به توضیحات پست های اینستاگرامی است.انتخاب عنوان مناسب برای هر پست یک اصل مهم برای فعالیت در اینستاگرام است.اما کافی نیست.برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام؛ کپشن و یا توضیحات نوشته شده در هر پست به کاربران کمک می کند تا ارتباط بهتری با فروشگاه اینستاگرامی شما بر قرار کنند.

اگر در پست خود؛ محصولی را معرفی کرده اید تمام جزئیات مربوط به آن را بنویسد.

به طور مثال:

  • اندازه و ابعاد
  • نوع جنس
  • محل استفاده کالا
  • تنوع رنگ
  • نحوه سفارش دادن و پیگیری سفارش
  • محل ساخت محصول

«مثل یک فروشنده حضوری باشید!با صبر و حوصله اطلاعات مناسب همراه با جزئیات را به مشتری خود ارائه دهید».

 

اگرچه پیاده سازی آموزش خرید و فروش در اینستاگرام ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد اما برای داشتن یک فروش بالا و قابل توجه در اینستاگرام راهی جز پذیرش قوانین حضور در اینستاگرام و عملی کردن نکته های گفته شده در آموزش فروش در اینستاگرام نیست.

برای ورود به اینستاگرام و راه انداختن فروشگاه عجله کنید! البته اگر می خواهید یک فروش دایمی در این شبکه اجتماعی داشته باشید باید کمی با این محیط جدید آشنا شوید و سپس درب فروشگاه خود را به روی مشتریان باز کنید.